Ana içeriğe atla

Çünkü hayat yangın yeriydi

Çünkü hayat yangın yeriydi

Kâhinlikten istifa edip masallardan gelen efsaneler anlatan biri olmak istiyordum. Beceremiyordum. Çünkü hayat yangın yeriydi ve çok acil kendime yangının ulaşamayacağı karargâh yapmalıydım.



Hayatınızın hangi evresinde yaşadınız bilmem ama ben bu sabah uyandığımda hayatımı, yaşadıklarımı ekine köküne ayırdım. Bir türlü işin içinden çıkamadım. Neler yüklem, neler özneydi bilemedim. Hangi anımı hangi sıfatla isimlendireceğimi bulamadım.



Çocukluğumla başladım işe. Fark ettim ki bir tek orda çocuk gözümle görünenle gerçek aynıydı. O yıllarda henüz başlamamıştım görünenin arkasındaki görünmezliği arama meselesine. Evimizin o yüksek merdivenlerinden çıkarken küçücük yüreğimle nerden bilecektim, hayatın her durağında inip her seferinde kaçırdığım bir şeyler olacağını. Sonra başlıyor her şey. Gelişim çağı olarak adlandırdığımız yıllar geliyor. Nedendir bilmem belli bir döneme gelişim çağı denir, oysa insan her çağda gelişmektedir aslında.



Bu yıllarda kıvılcımlar artar, her şey hem yerinden oynar hem de yerine yerleşmeye başlar. Akıp giden zaman bende kırışıklığa neden olurken bir fidanın büyüttüğünü fark ettim. Yoldan geçenlerin bile beni üzmeye başladığı yıllar gelmiştir. Hayatım sanki yanıcı maddeydi ve karşısına çıkan her şeyde oksijen bulup tutuşmaya başlıyordu.



Çevremdeki ruhlar sanki dandik market poşetiydi ve hiçbir şekilde yaşamda geri dönüşmüyordu. Gördüklerime öfkem artarken, tüm hislerin içinden tam gaz hızla geçmeye başladım. Kaputumdan dumanlar yükseldi. Sağa çekip tüm vidalarımı itinayla söküp kendimi tamir etmek istedim. Ama toplayamamaktan korktum. Çünkü parça artıracak kadar iyi ustaydım.



Çünkü hayat yangın yeriydi

Oksijen artıp yangınlar büyüdü. Sanki bir tek ben her şeyin farkındaydım ve kendimi geçmişten gelen paspal bir kâhin gibi hissetmeye başlamıştım. Kâhinlikten istifa edip masallardan gelen efsaneler anlatan biri olmak istiyordum. Beceremiyordum. Çünkü hayat yangın yeriydi ve çok acil kendime yangının ulaşamayacağı karargâh yapmalıydım.



O karargâhın anahtar deliğinden tek tek incelemeye başladım hayat yangını. Yanıma düşe kalka yara bere içinde bolca yaptığım tüm hatalarımı aldım. Bu şekilde hayatımı anlamlandıracağıma inandım. Daha dikkatli olmalıydım çünkü kafamı serin tutmazsam yangın buraya da sıçrayabilirdi.



Gerçekleri görmek evet rahatımı bozuyordu ama daha iyisini almak için eskilerden kurtulmak lazımdı. Endişelerim, hayallerim ve en önemlisi çok büyük ideallerim vardı. Zaman başkalaşma zamanıydı. Asla sivrisinek kuşu olmayacaktım. Hayatta kalmak için milyonlarca kanat çırpamazdım.



Kafamı serin tutmaya çalışırken, içimin rutubetlenmeye başladığı fark ettim. Karşıma geçip kendime baksam yılgınlığımı görürdüm. Tebessümün yeniden icat edilmesini diledim. Geçmiş içimden bulanık bir nehir gibi akıp giderken yangın sönmüştü. Ölülerin ateşi bile yavaş yavaş soğumuştu.



Sonra anladım ki çokta hayatı ekine köküne ayırmamak lazımmış. Hayatın yükleminde yangınlar büyük olsa da öznede yangınlar çıkmaması için tüm önlemleri almıştım.



Yazar: Gökşen Kayhan

#hayat #insan #kahin #yaşam
https://haberton.com/cunku-hayat-yangin-yeriydi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye'de kuduz vakaları: Risk artıyor mu?

Türkiye'de kuduz vakaları: Risk artıyor mu? Bitlis’te başıboş köpeklerin ısırmasının ardından kuduz tanısı konan 10 yaşındaki Mustafa Erçetin hayatını kaybetmişti. Veteriner Hekim Mehmet Kızılinler, ülkeyi derinden etkileyen olaya dikkat çekerek kuduz vakalarına karşı uyarılarda bulundu. Eskişehir’de Veteriner Hekim Mehmet Kızılinler , kuduzun bütün memelilerde görülebilen viral bir hastalık olduğunu ifade etti. Ülkemizde yaban hayatı kaynaklı vakaların sık görüldüğünü belirten Kızılinler, “Kuduz, hayvan hastalıkları arasında en riskli rahatsızlıkların başında gelmektedir. Son zamanlarda farklı hastalıklar gündeme oturduğu için bu tür vakalar gündemden düştü. Dolayısıyla halkımız kuduz hastalığı konusunda bilinçsiz kaldı” dedi. Türkiye'de kuduz vakaları: Risk artıyor mu? Hayvanlarda kuduz belirtilerini aktaran Kızılinler, “Hırçınlık, ağızda salyalanma, saldırganlık, sinir sistemiyle alakalı aşırı hassasiyet, sığırlarda aşırı bağırma gibi belirtiler kuduz hastalığını işaret ed

Yeni medya ve geleneksel medyanın farkları

Yeni medya ve geleneksel medyanın farkları hakkında Prof. Dr. Süleyman İrvan ile bir söyleşi gerçekleştirdik.. Geleneksel medya ile yeni medya kavramları son dönemlerde adını en çok duyduğumuz kavramdır. Her gün saatler geçirdiğimiz yeni medya ve geleneksel medyanın farkları her gün biraz daha açılıyor. Geleneksel medyayı özetlemek gerekirse.  Geleneksel medya:  Tek yönlü iletişim sağlayan dergi, televizyon ve gazete gibi iletişim araçlarının bütününe verilen isimdir. Kısacası geleneksel medya sesli ya da yazınsal basını kaplayan araçların tümüne verilen isimdir Yeni medya ise: Yeni Medya ya da bir diğer deyişle dijital medya , bilgisayar ve internetin kullanılarak oluşturulan ortamlara verilen isimdir. Yeni medyada iletişim tek yönlülükten çıkmakta ve çift yönlü iletişime geçmektedir.  Özellikle z kuşağı dediğimiz nesil ile yeni medya kelimesini daha fazla duymaya başladık. Gelişen teknolojide medyalardan haber alma şeklimiz bile değişti bu söyleşide vatandaş gazeteciği, eski medya y

Turgay Tanülkü'nün hikayesi! Gerçek baba kimdir?

Turgay Tanülkü'nün hikayesi! Gerçek baba kimdir? Gerçek baba kimdir? Doğurtup bakmayan mı? yoksa kendi çocuğu olmadığı halde sahip çıkan mı? Mavi cezaevi arabası Ulucanlar Cezaevi'ne yaklaşırken zaman 1970'i gösteriyordu. 17 yaşındaki mahkum 7 yıl sürecek cezaevi hayatına başlamak üzereydi. Bundan sonra olacaklar hem kendisinin hem de birçok insanın kaderini değiştirecekti. Gün akşama kavuştu. Kapılar sürmelendi. Karavanadan payına düşen çorbaya baktı. Daldı gitti uzaklara. TURGAY TANÜLKÜ'NÜN HİKAYESİ! Bu öyķü gerçek bir babanın hayat hikayesidir. Bu öykü Turgay Tanülkü 'nün hikayesi. 1953 yılında doğar, Turgay Tanülkü. Babasını küçük yaşlarda kaybeder. Annesi çamaşır yıkayarak geçimlerini sağlamaya çalışır. Fakat ne mümkün. Hayat zordur. Fakirlik vardır. Birde gençlik BABA NE DEMEK? Sırtını yasladığın dağ. Güven duygusu. Korkmamak Ama öyle olmaz. Yetiştirme yurdu, arkasından da cezaevi....Turgay'ı zor günler beklemektedir. Cezaevinde yaşadığı olaylar tüm den